2012. szeptember 19., szerda

Röfi: Szejtán, avagy együnk taknyot

Korábban írtam a "problémámról", hogy a szervezetem nem komálja, ha túl sok húst eszem, az izommegőrzéshez, több sporthoz viszont jó a több fehérje. Ezt is arany középutasan igyekszem megoldani, eszem húst, halat, viszont ha érzem, h a szervezetemnek nem esik jól, akkor hanyagolom, és  növényi fehérjékkel helyettesítem. Ilyen volt a cucc is, amit ma próbáltam ki. ez a cucc pedig a:

SZEJTÁN

Hát az meg mi? Más néven búzahús, vagy búzasikér. Lényegében a búzából kiválasztják valahogy a szénhidrátot, és szárítják, és ez porként kapható bioboltokban búzasikér néven.

100 g búzasikérben 77 g fehérje van, meg 380 kcal, szerintem buli, és 50 g porból elég sok kész cucc lesz, egy étkezésre bőven elegendő. Így készül a porból a búzahús:

- Össze kell keverni kevés vízzel, és lesz belőle takonylabda, ami a '90-es években volt menő, és tipikusan a diliboltokban árulták... Ezután gombócokat kell formálni belőle, forró vízben főzni egy kicsit, aztán felszeletelni, és még főzni egy kicsit. Utána ugyan úgy lehet macerálni, mint a húst, kés is van a szejtánunk. Én úgy készítettem el a cuccost, hogy alapból a porhoz kevertem fűszereket és sót, és amikor megfőttek a szeletkék, akkor fél ek. olajon megpirítottam őket hagymával.

És milyen a szejtán íze?

Az íze elég semleges, kb itt is az van, mint a szójánál, hogy ahogy fűszerezed, olyan lesz. Az állaga érdekesebb, ilyen rugalmas gumiszerű, erősen hajaz a takonyra, és rágós. Valamennyire a szója is az, de ez meg mégjobban. Azért meg lehet szokni, és pozitívum, hogy erősen laktató. Arra gondoltam, hogy ezt a zavaró tulajdonságát ki is lehetne használni, kedvem lett kipróbálni gabonakolbászt készíteni belőle, szerintem ez a cucc jól összerántaná a gabonákat, és nem esne szét.

Egészséges a szejtán?

Hát, jó kérdés. Biztos egészségesebb, mint a kóla, meg a tartósítószeres, adalékanyagos kaják. A gluténérzékenyeknek kész öngyilkosság lehet, egészséges embereknek szerintem mértékkel fogyasztva nem árt.

1 megjegyzés:

  1. Érdekes lehet ez a szejtán, ma meg is csodáltam nálad a port, bár én a takonyra nem pályázom. Egyszer lehet, hogy kíváncsiságból kipróbálom. Ahogy megcsináltad úgy gusztinak hangzott a dolog.
    Uh örülök, hogy akárhányszor járok nálad, valami történik velem. Ugye hálistennek nekem is eljött a havi bajom, de hogy én utána mikor eljöttem tőled, hogy görcsöltem, azt hittem hogy haza sem érek, összeesem az utcán. Ráadásul nézegettem magam a tükörben akkorára puffadt az alsó hasam....:(

    VálaszTörlés