2012. szeptember 20., csütörtök

Röf-röf: Milyen fogyókúra szabályokat érdemes betartani?

Ezen a héten ez a kérdés kezdett el foglalkoztatni, mivel egy hete a szüleimmel vagyok, és borzalom itt betartani a fogyókúrám szabályait. Így összeírtam párat, amik számomra nagyon fontosak, hogyha kísértés kerülget akkor emlékeztessem magam rá, hogy miket kell betartanom.

Szabályaim:



·        -  18 óra után nincs evészet, ha nagyon éhes vagyok, akkor egy gyümi, ami megengedett.
·         - Mindennap meg kell lennie a 10.000 lépésnek.
·         - Heti 4-5 alkalommal sport. (min. 30-45 perces)
·        -  Tejérzékeny vagyok, így a tejet amennyire tudom hanyagolom. Viszont nem vagyok glutén érzékeny, mégis igyekszem a lisztes termékeket kivonni az étrendemből, mert puffasztanak, és úgy érzem, hogy erjednek bennem, mintha a szervezetem nem tudná lebontani. Így liszt helyett a rizsliszttel próbálkozom meg.
·      -    Kalóriaszámlálás nagyon fontos, ha nem is 100 %-ra számolom ki a bevitt kalóriát, de igyekszek napi 1200 kalória körül mozogni.
·        -  Mostanában úgy érzem, hogy egyre éhesebb vagyok, pedig a diéta elején abszolút nem éreztem éhséget, ezért most a napi háromszori étkezés helyett napi öt étkezésre próbálok fókuszálni, ez nem azt jelenti, hogy többet fogok bevinni a szervezetembe, hanem amit eddig ettem ételeket azokat kisebb adagokra elosztom az adott napomon.
·      -   Folyadékbevitelemre nagyon oda kell figyelnem, mert elfelejtek inni, így nem viszek be elég folyadékot. Most hogy hűvösebb van úgy gondolom, hogy napi két liter minimum kell. Így étkezés előtt és után egy pohár vizet meg fogok inni mindenképp. Hátha az éhségérzetemen is javít (vagyis tompítja azt). Lényeges megemlíteni itt, hogy az összes édes üdítő ital kerülendő, helyette ásványvíz, kávézom így azt nyírfacukorral iszom, és tea max. nyírfacukorral.
- - Van hogy kívánom az édességet, sajnos nem tudok erről lemondani, így ha arra vágyom, akkor rizslisztből gyümölcsökből és nyírfacukorból állítok magamnak össze cuccokat, vagy Röfitől kérek e téren tippeket.

    Mit gondoltok? Nektek milyen szabályaitok vannak?

-

7 megjegyzés:

  1. Szia Röf-Röf! Jobban vagy már, felszakadtak a dzsuvik? jó kis lista, kedvet kaptam, h én is összegyűjtsem, amik kialakultak fogyis szokások, elég sok az átfedés :o).

    Milyen a rizsliszttel sütni, és ízben nagyon eltér a búzától? Amúgy tök érdekes tényleg ez a glutén érzékenység, állítólag az emberek jó részének van egy enyhe ilyenje, mert nem normális, amennyi búzát összezabálunk életünkben, állítólag értelmesebb többféle gabonát (persze ez is olyan, hogy melyik elmélet mit mond :o)).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem tudom milyen bogyót kaptam én a dokitól, de semmit sem használ. Küzdök még a dzsuvával, tegnap este már gőzöltettem a burámat, az mintha többet segített volna, mint ezek a mai bogyók. De a torkomban még mindig érzem a letapadást...:) Meg a sok tea. Már ég tőle a gyomrom. Alig várom hogy visszatérjek a rendes kerékvágásba. Igyekszem sportolni, de sokkal kevesebb megy, mert meg akarok fulladni.

      Törlés
    2. Már jobb azóta? Felszakadtak a dzsuvik?

      Törlés
    3. Áh, semmi változás. De most semmi fogyásra nem számítok, képzeld ettem, jövőhéttől nem eszem, a mai meg a tegnapi napot nagyon elcsesztem olyanokat ettem amiket egy hete nem. De azért mert pénteken fájt a gyomrom, és ezért ettem zsemlét.:( De utána jobb volt a hasamnak.

      Törlés
  2. a lisztes termekeknel nem lehet, hogy azok puffasztanak, amikben eleszto is van? en ket hete csinaltattam egy etel intolerancia tesztet, az eredmeny nem lett tul meglepo, mert szerintem valamennyire mindenki tej, tojas es eleszto intolerans :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm az élesztőn nem is gondolkodtam, bár volt idő amikor élesztő tablettát szedtem, apukám meg előszeretettel nyaldosta a sima élesztőt, hogy az milyen jó. De jó kérdés ez az élesztő dolog. Hol csináltattad ezt az étel intolerancia tesztet? Ez nagyon érdekelne, lehet hogy még pár dologra kiderülne, hogy miket nem bírok. Pl. amik tele vannak nyomva tartósítószerekkel brrr. A tojás dolgon meglepődtem, mert szeretem a rántottát, a főtt fojást, meg kajákba is szívesen teszek tojást. Írd meg légyszi ezt az étel intolerancia tesztet! Köszi!

      Törlés