2012. szeptember 9., vasárnap

Röf-röf: Beszéljünk az ürítési problémákról.

Múlt héten jött elő először, hogy nem akart önkéntesen távozni belőlem a sok salakanyag. Mit tegyen ilyenkor az ember? Hát eléggé bosszantó tud lenni, amikor érzed hogy feszül a hasad, de semmi kényszer nem jön hogy ami ott van az el is távozzék belőled.
Mivel laktóz érzékeny vagyok, nálam a legjobb megoldás erre innom egy pohár tejet. Ez múltkor, jobban mondva szombaton annyira de annyira jól sikerült, hogy alig vártam hogy Röfihez felérjek és gyorsan elvonuljak a wc-re. Gyors üdvözlés után szerencsésen megúsztam a helyzetet. Ezért kell ezt olyan helyen  művelnem, ahol kényelmesen rohangálhatok a wc-re és nem zavar senki. De még milyen lehetőségek vannak erre a problémára? (Ami természetes, és nem pedig a patikából vett hashajtó?) Még talán ami nálam beválik az a szilva evészet. Végülis sok rost fogyasztása, sok gyümölcsöt kell enni, zöldséget, de nálam akkor is előfordul, hogy egy héten, ha kétszer szólít a nagy természet.

Most jöjjön a kaja:
Tegnap főztem és ez volt az első amikor a nagy magyaros ételeket kedvelő apukám megdicsért. Barna rizs kiterítve egy tepsiben, rá párolt zöldségkeverék, és rá előre megpárolt gomba hagymával és paradicsommal, persze ami kihagyhatatlan a fűszerezés, én ilyen grillcsirke fűszerkeverékeket használok, bors, vegeta.

Mai kajámra is kíváncsi vagyok, amit persze majd holnap fogok ebédelni, répa, alma, barack, hagyma felaprítva és a tepsiben lévő csirkemell csíkokra mindezt rászórom, persze a csirkemellcsíkokat befűszereztem, nem használok pluszban sót, csak a fűszer. Letakarom majd egy óra múlva rálesek, aztán leveszem a fedőt és meg pirítom egy kicsit. Persze mindehhez egy kanál olívaolajat használok. Párolt zöldség jön mindehhez köretnek. Szóval rengeteg a zöldség az étrendemben. Melyre apám csak annyit mondd "Mi vagy te, kecske?"

Múltbéli kajálásom/étrendem:
Anno három héttel ezelőtt, úgy étkeztem, hogy rengeteg sült krumplit, rántott húsival, vagy az imádott rántott tökömmel ettem. Imádom a rántott tököt, amit sima olajban sütöttem ki. Volt hogy egész nap élvezettel ettem tartármártással a sok rántott cukkinit. Szinte minden kajához tettem tejfölt, tartármártást, sok sajtot (bármilyen féle jöhetett).  Nah és a sokféle süti mindennap. Csokik hegyén hátán, chips is olykor bár ez nem sűrűn. És a pizza, a felejthetetlen pizza.

Ha meglátom a kollégáimat, barátaimat, családomat ilyeneket enni, márcsak arra gondolok, hány ezer kalóriát visznek be ezzel. Nem mondom meg szoktam kívánni, ma is összefut a nyál a számban, de most az akarat erősebb, hogy szép karcsú legyek.

Persze amikor itthon vagyok, saját magam készítem a kajáimat, de van hogy a családomnak is kell csinálnom, így kétféle kaja kerül terítékre a sajátom, amit legtöbb esetben csak én eszek meg, és a családi ami krumpli (sült, vagy püré) és melléje rántott hús, sült hús, tejszínes sajtos baconös húsi.

Sport:

Azelőtt heti kétszer sportoltam valamit, de elkezdődött a suli abbahagytam a sportot, és egy évig semmit sem mozogtam ekkor szaladt fel 10 kíló.

Most úgy próbálom megszervezni, hogyha nem is sportolok, de aznap azért a sétám az sok legyen. Mivel még sok rajtam a súlyfelesleg, ami nagyon megterheli az ízületeimet, így kímélőbb, de ugyanakkor zsírégető hatású sportot űzzek. Ezért választottam a bicklizést, ugribugrit, majd úszni, és kondizni is szeretnék (ahol a kardiógépekkel edzem tovább testem). Azért kell ennyire változatosra venni a mozgást, hogy nehogy megunjam.

Ti hogyan étkeztek és sportoltok? Kinek mi a titka?

3 megjegyzés:

  1. Szia Röf-röf! Bármikor szeretettel várlak egy jó szarásra :o)! néhány ötlet még pluszban, hogy mitől jöhet meg a napi termés:
    - útifű maghéj (psyllium), ez ilyen rostizé, folyadékba belekeverve lehet meginni
    - zabkorpa, ebben is töksok a rost, lehet belekeverni joghurtba pl. sütikbe belesütni
    - csemegekukorica

    Fúú, tényleg nagyon sokminden változott ezalatt a pár hét alatt! tökjó!

    VálaszTörlés
  2. Nekem a kávé a bevált, olyannyira, hogy 15 évnyi kávézás után már a gondolatára is megjön az ihletem.:) Állítólag a koffeint miatt meggyorsul a bélműködés.
    Étkezésben annyit változtattam, hogy kerülöm a pékárukat, tésztaféléket és a legtöbb édességet. Ez nem könnyű, viszont nasi helyett a gyümölcsök nekem beváltak.
    Sportolás: ha jó idő van, akkor biciklizés, tollas, kertészkedés, mert a kapálás is jól égeti a zsírt.:) Amúgy meg torna jógalabdával és elliptikus tréneren.

    VálaszTörlés
  3. Visszaolvasva ezt a hetemet, tényleg gáz volt ürítés szemszögéből, de valamiért a negyedik hét megkegyelmezett rajtam és most mindennap büszkélkedhetem nagy wc-vel. :)

    VálaszTörlés