2012. szeptember 7., péntek

Röf-röf: Létezik tökéletes fogyókúra?

A válaszom nem. Sokféle diéta létezik, mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya. Ismerek olyan embereket akik a 90 napos diétával szórakoztak, ment is nekik le is fogytak. Majd egy fél év után visszahíztak.

Én is fogyóztam régebben is orvosi felügyelet mellett, sőt még akupunktúrás kezelést is alkalmazott rajtam. 15 kilót fogytam, nagyon sokáig tartottam, de 10 év után visszahíztam.

Volt egy barátnőm, aki úgy fogyózott hogy ugyanazokat az ételeket ette mint azelőtt, csak sokkal de sokkal kevesebbet, és rendszeres sportot iktatott a mindennapjaiba. (ugribugri kazira) Aztán nagy evezős lett belőle.

Volt egy másik ismerősöm aki napi egyszeri étkezésre esküdött, és lám nem hízott vissza 2 kilónál többet.

Egy harmadik, negyedik vagy ötödik ismerős nagyon nagyon keveset evett csak zöldségen, salátákon, korpoviton és kefiren élt 2 hónap alatt több mint 20 kilótól szabadult meg.

Nekem mostanában egy diabetológián dolgozó, (egészséges táplálkozásra oktató) ismerősömmel konzultálom meg a heti fogyasztásaimat, és kiló lemeneteleimet, sportomat. Nem mindig tartja tökéletesnek fogyókúrámat. De tapasztalatai alapján akinek meg van az elhatározása annak le is megy a súlyfeleslege (és persze tartja a diétáját és a mindennapos sportot). 25 éve van a pályán és sokat mesélt arról, hogy hogyan fogyóztattak embereket. Naponta váltogatták kalória adagjukat és 1000 kalóriánál többet nem fogyaszthattak. Sőt volt 0 kalóriás napjaik is. Mondta sokan fogytak ezzel a módszerrel.

Mindenki aki próbálkozott anno a fogyókúrával, valamilyen rálátást szerzett arra, hogy hogyan érdemes fogyóznia. Meglátásom szerint mindenki keresse meg a számára megfelelő étkezést amivel tud fogyni, és utána a súlyát tartani szerintem a fogyókúra végén ez a leges legfontosabb dolog (tartani a súlyt).
"Szóval ezek után kérdezem létezik tökéletes fogyókúra (diéta)?"

2 megjegyzés:

  1. Szia Röf-Röf! Szerintem is a súlymegtartás a legnehezebb része, hogy nem visszahízni, olyan könnyű az egészségesebb szokásokból mindig egy icipicit lazulni, aztán megint lazulni, és így tovább, anno nem is tudom, hogy a futásról is miért álltam le. Hát igen, sokféle diéta van, nekem valamiért az arany középút szimpi, de egyébként az élet minden területén is az jött be eddig legjobban.

    VálaszTörlés
  2. Létezik tökéletes étrend és mellé mozgás. A kérdés inkább, hogy hogy lehet e 100%ban betartani egy életen át akár:)

    VálaszTörlés