2012. augusztus 20., hétfő

Röfi1: Első nap (vagy második..?)

Hivatalosan ma van az első napja, amikor komoly elhatározással nekikezdünk jelenlegi vágósúlyunk csökkentésének :D. Tegnap is futottunk együtt, és már az étkezésre is odafigyeltünk némileg, de mától dokumentáljuk az eseményeket. A mai történések:

Az első nap rögtön nagy kihívást jelentett, otthon voltam a szülőknél, és traktáltak, hogy egyek fagyit, és a hűtőben csak úgy sorakoztak a túró rudikák, kinder pinguik, stb. Szerencsére ezeknek ellenálltam, így a mai kajáim:

Kaja:

Reggeli: egy körte, 10 szem szőlő
Ebéd: 2 ek olajon sült csirkemell kerti fűszerekkel, egy szelet sajt, főtt cs.kukorica, paradicsom, hagyma, sárgarépa forgács
Vacsora: az ebédről maradt csirkemell hagymával, paradicsommal, és 2 levél jégsalátával

Az ebédről lőttem egy fotót:



Nasi: hiányzott nagyon az édes íz, de nem akartam semmi gyári, fehércukros szemetet enni. Anyuval sütöttünk ezért egy kis kekszet, ami nem a legjobb ugyan, de kissé "diétásított".
A keksz összetevői:
- fehér liszt - ez elég tiltólistás diétákban, de összesen a keksz 10 %-át se tette ki
 - zabpehely - ezzel pótoltuk a liszt nagyrészét, ebben is van kalória, de nagy előnye, hogy tele van rostokkal, amik gyorsítják a belek mozgását (magyarul jókat lehet szarni tőle :)).
- nyírfacukor - ez eddig az egyetlen édesítő, ami nekem bejött, 0 mellékíz, és pont úgy kell használni, mint a sima cukrot. Kalóriatartalma alacsonyabb a sima cukorhoz képest (annak 380, ennek 240), viszont legnagyobb előnye, hogy nem emeli meg drasztikusan a vércukorszintet. Így a nyírfacukor ( másnéven xyllit) segíthet leszokni a sima cukorról (lejönni a szerről hehe). Ugyanis az ízlelőbimbókat kielégíti, és nincs az, mint a sima cukornál, hogy megeszed, aztán vércukorszint egekbe, feldobottnak érzed magad, csökken a stressz-szinted, de aztán hamarosan a béka segge alá süllyed a cukorszint, és fáradt, gyenge, ideges leszel, és már nyúlnál is a következő csoki után. Korábbi diétámnál segített lejönni a cukorról, remélem, most is.
- fahéj: kissé fokozza a vérkeringést

Összesen a mennyiségeket figyelembe véve kb 1200-1300 kcalt ettem ma.
Kocogtam 20 percet, ezzel elégettem 223 kalóriát. Így a mai napra elég jól állok, este még kis nyers zöldséget tervezek enni magában, és egy kicsit kocogni az ebbel.

Csak könyörgöm most legyek kitartó, és ne 3 napig tartson a diéta! :)

4 megjegyzés:

  1. Segítségképen ha elfogadsz néhány dolgot. Picit többet kellene enned, 1400-1500 kcalt tisztán, tehát ha mozogsz mellé, akkor annyival többet, ezt nagyon meg fogod köszönni magadnak, sokat segít majd a súlytartásban, fogyni ugyan olyan jó tempóban fogsz.
    Néhány bejegyzést olvastam csak, de megakadt a szemem a 2 ek olajon sütött csirkén. Ki lehetne kerülni azt az olajat, ami egyébként rengeteg mind kalóriára (90kcal/1ek), mind sütéstechnikailag is. Jó serpenyőben pőrén is megsül, de én nagyon sokszor használtam sütőzacskót, ahhoz tényleg egy csepp zsiradék sem kell, és amit megspórolsz kalóriában ahelyett mind ehetsz finom husit:)
    Köretnek nagyon jó a nyers saláta, sok paradicsom, uborka, répa, jégsali, nyers káposzta, paprika...de a kukorica,borsó sztem kerülendő, nagyon magad a kcal tartalma. Picit lehet bele tenni az íze kedvéért. Köretnek még szuper a bulgur és kuszkusz, ha nem szereted a barna rizst. Ízre is kiváló és kcal tartalma GI-je is szuper.
    Most olvasgatlak benneteket, lehet még bele-bele szúrok 1-2 dolgot:)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszi a tippeket :)! Ezt a sütőzacskó dolgot kipróbálom szerintem! Hol lehet ilyet lejmolni, sima boltokban?
    Hmm, az a baj, hogy 1400-1500 kcalt ha eszek, azzal én nem fogyok, lehet, hogy be van lassulva az anyagcserém, abban bízok, hogy ha fogyok 4-5 kilót, jobban bírják az ízületeim majd a futást (mert azt imáádom), és többet tudok futni, és akkor többet is ehetek majd :o).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sütőzacskót bármelyik abc láncban lehet kapni.
      A kalóriadeficit, kalóriaszámítás makacs dolgok, ha utánaszámolsz akkor rájössz, hogy tökéletesen fogsz fogyni 1400-1500 kcal-t tartva, nem teszed tönkre magad,és ami nagyon nem mindegy hogy nem lesz jojó effektus, mivel nem piszkálsz be az anyagcserédnek. Természetesen az sem mindegy hogy miben viszed be az 1400-et, oda kell figyelni az összetételre is:)

      Törlés
    2. Köszi a sütőzacsis infót! Aha kiszámoltam ezeket, de a gyakorlatban nálam máshogy működött.

      Törlés